rayenrob.reismee.nl

Bali dag 5

Vandaag stond op het programma raften op de Telaga bergrivier over een afstand van 14 km we werden om 08.15 opgehaald en reden samen in een klein busje richting het berggedeelte op Bali.

Daar aangekomen konden we onze tassen achterlaten in de bus alleen waardevolle spullen mochten mee op de rubberboot daar werden ze in een afgesloten zak bewaard. We kregen een reddingsvest aan en een helm op daarna liepen we richting de boten die klaar lagen. We zaten met 4 in een boot en één van de organisatie die ons de aanwijzingen gaf tijdens het raften. De eerste 7km waren vrij stijl en er kwamen veel laaghangende takken voorbij als dezein zicht kwamen moesten we achterover plat gaan liggen in de boot. De mooie natuur van Bali zagen we aan ons voorbij gaan en er waren ook 2 watervallen op het parcours de eerste mochten we niet afgaan hier stapten we vlak voor de waterval uit en liepen de treden ernaast naar beneden. De tweede waterval was na de pauze en was een val van 4 meter recht omlaag om deze zonder kleerscheuren te doorstaan werden eerst de peddels vastgemaakt en moesten we stevig in de boot onderuit gaan hangen. Toen kwam de val en ging heel snel maar wel spectaculair hierna volgden nog 300m en waren we bij de aanlegplaats waar de boten werden leeggelaten en opgevouwen. De paketten werden door enkele vrouwtjes op hun hoofd naar boven gedragen en dit was een flinke klim zo'n 100 treden.Boven aan gekomen kregen we de lunch en daarna werden we terug gebracht naar het hotel in Kuta alwaar wenog een heerlijke duik in het zwembad konden nemen.

Anja & Lei zullen morgen van ons afscheid nemen zij reizen terug naar Nl het was erg gezellig met deze limburgers op onze reis.

Miranda

Hee luitjes, we hoorden van de aardbeving op bali. Zijn jullie allemaal ok? Groetjes jan en miranda de kok.

Jean Godding

Een aardbeving van 6.1 op de sxhaal van richter dat moeten jullie toch gevoeld hebben is alles o.k.?
Er zijn zeker geen foto's van die avonturen bij dat raften? Te Nat zeker?