rayenrob.reismee.nl

Kalibaru naar Bali

Reisverslag

De laatste dag van de groepsreis over Sumatra Java en Bali is tot een einde gekomen dfe groep zal vanavond uiteen vallen in een groep van 8 die naar Kuta gaan en de andere 22 naar Benoa.

De ochtend begon met een heerlijk ontbijt in het mooie resort in Kalibaru waar we een mooie cottage ter beschikking hadden midden tussen de plantages en het uitzicht was geweldig.

Een stromend beekje liep langs de 2 onder 1 dak cottages die qua luxe weinig hadden maar de om geving maakte hier veel goed. De bus vertrok om 06.30 richting Ketapang dit was de havenplaats van Java waar de veerboten naar Bali elke 15 min vertrokken. Toen we met de bus het schip opreden moesten we terugkeren omdat de bus te hoog was en niet in het laaddek kon komen. Daardoor liepen we wat vertraging op en pas een half uur later zaten we op de boot richting Bali.

Gillmanuk is de aankomstplaats van de veerboot op Bali hier begonnen we onze busreis richting Despandang. Met een enorme snelheid begon de chauffeur over de smalle weg te rijden om de achterstand die we hadden opgelopen in te halen dit was echter als je achter in de bus zat niet echt prettig want je werd flink heen en weer geschud. De lunch werd geserrveerd bij Medewi beach dit is een vrij bekende surfplaats hier op Bali de maaltijd was vandaag weer goed verzorgd en op Bali is er weer een verschil t.o.v Java. Op Sumatra werd bijna geen varkensvlees geserveerd maar dat is op Bali dus weer wel hier wordt geen rundvlees gegeten omdat de koe een heilig dier is volgens het geloof.

De aankomst in Despanadang was rond 17.00 hier werden we bij het kantoor van Fox/Parawisata overgeplaatst in een kleinere bus die ons naar Kuta zou brengen. Kuta ligt zo'n 18 km voor Benoa alwaar de rest van de groep naar toe werd gebracht. Bij aankomst kregen we de informatiemap met excursies op Bali en morgenvroeg komt onze hostess langs voor verder uitleg. Vanavond de buurt verkent ende omgeving is een shoprijke buurt met alle grote bekende zaken.

Op Bali verblijven we 7 nachten waarvan 4 nachten bij de reis waren inbegrepen en de mogelijkheid was vooraf om te verlengen.

Jean Godding

Even schrikken op teletekst bericht Nederlanders verongelukt op Java bij busongeluk.
Was in de buurt van Bandung tijdens een afdaling,zijn jullie daar ook niet geweest,verkeer is zoals jullie al eerder melden een gekkenhuis daar,wees voorzichtig en op Bali zal het wel wat rustiger zijn denk ik.