rayenrob.reismee.nl

Batu naar Kalibaru

de reis van vandaag was de laatste grote afstand die we op het eiland Java moesten afleggen we vertrokken wederom om 07.00 uur en het eindpunt van vandaag was Kalibaru dit is gelegen aan de oostkant van Java. De reis ernaar toe was wel kort want we zouden om 15.00 bij het hotel aankomen en onderweg kregen we ook nog onze lunch. De chauffeur en bijreider begeleiden ons al de hele reis op Java echter degene die we op Sumatra hadden waren toch beter want voorin de bus zitten is geen pretje met al dat verkeer hier. Het autorijden hier verschilt nogal ten opzichte van wat we gewent zijn want het gaat kris kras door elkaar en inhalen gebeurt met nogal gevaarlijke situaties. Maar gelukkig is desondanks 1x misgegaan echter niet door de schuld van de chaufeur.

We zagen onderweg wedertom veel plantages en kwamen door leuke dorpen echter hier is ook veel armoede want in het berggedeelte zaten kinderen en vrouwen langs de weg en hadden weinig ook werd er in sommige plaatsen gebedelt voor geld en dit voor bouw van een moskee in hun dorp ze stonden dan in het midden van een drukke doorgangsweg.

Het hotel in kalibaru is vrij eenvoudig en heeft 2 onder 1 kap appartementen met een douche en een veranda. Het uitzicht is echter klasse want er stroomt een beekje jangs en het zwembad ziet er mooi uit. De excursie van vandaag was naar de plantage en naar een huis met weeskinderen hier konden we wederom onze spulletjes achter laten en omdat Jolanda morgen jarig is gaan zij speciaal een taart maken die we morgen voor vertrek ophalen.

Morgen de reis naar Bali naar het 5 sterren resort in Kuta de groep valt dan uiteen 8 gaan er naar Kuta en de rest naar Benoa.