rayenrob.reismee.nl

Bromo

Vandaag al vroeg uit de veren want om 01.00 uur werden we gewekt en we vertrokken om 01.30 met 2 busjes richting de Bromo vulkaan. Het was een rit van 2 uur de zonsopkomst voor vandaag was 05.15 we waren dus op tijd om een goed plekje te vinden voor een mooi uitzicht.

De tocht naar de vulkaan deden we via jeeps en het wegdek was enorm slecht en we erdenb flink wakker gehouden door het schudden. Aangekomen op de grote vlakte stonden er paarden klaar voor liefhebbers die het stuk naar de trap niet wilden lopen kosten 8,50 euro voor een retourtje zelf hebben wij dit natuurlijk gedaan en het was een heel mooi en rustig paard. Het ging met het paard natuurlijk een stuk sneller dan door het zand te ploederen op eigen kracht en we hadden dus een voorsprong op de rest van de groep. De 250 treden die naar de top leiden lagen flink onder het zand en was dus erg glad en met enkele pauzes was ik zelf als eerste boven van de groep. Bovenop was het vrij smal aan de ene kant zag je de trap met daarnaast de helling die niet zo steil was echter de andere zijde daar moest je niet invallen die was erg steil en er waren geen hekjes en het was er erg druk dus uit kijken.

De afdaling ging redelijk maar was toch gevaarlijk eenmaal onderaan gekomen stond het paard met zijn begeleider alweer klaar om ons terug te brengen naar de jeeps. Robert had vandaag veel last van zijn darmen en moest enkele stunts uithalen om alles kwijt te laten.

Eenmaal in de jeep ging de toch terug over de hoibbelige weg naar boven waar we toen over stapten in de 2 busjes één met 9 en de ander met 10 reizigers van onze groep. We waren om 11.15 terug bij het hotel en na een douche hebben we de rest van de middag lekker bij zwembad gelegen. Deze middag kwam ook de fox tv groep aan in ons hotel een heel gedoe.

Vanavond hebben we het diner in het hotel en morgen reizen we weer verder.