rayenrob.reismee.nl

Prambanan

De reis door Indonesië ging vandaag verder met de langste reis over Java van Yogyakarta naar Batu. We mochten 2 dagen verblijven in een mooi hotel in Yogyakarta en waar we een heerlijk ontbijtbuffet hadden er was tevens een mooi zwembad. Na het ontbijt reed de bus naar het tempelcomplex 'Prambanan' De grootste budhistische tempel van Java helaas door de aardbeving van 2006 is het complex nog niet helemaal hersteld. Zo was de ingang naar de tempel nog afgesloten wel waren de kleinere tempels open. Vanwege de warmte waren we dus om 07.15 al bij de tempels na een een rondleiding van de gids vertrokken we rond 08.45 richting Batu. De eerste koffiestop was om 11.00 bij een banketbakkerszaak waar we koffie / thee kregen ook konden we er gebak kopen. De lange afstand die we vandaag moesten afleggen was wel te merken want het was vrij rustig in de bus en sommigen probeerden wat te slapen maar het wegdek waarover we reden was niet al te best. We verlieten west java en reden Oost java binnen waar we de lunch kregen geserveerd het was een vrij eenvoudig restaurant maar toch wel lekker. Enkele personen in de groep die hebben wat maagklachten maar het valt tot nu toe mee. We reden verder en we kwamen rond 18.00 uur aan in het bergdorp Batu het is hier net of je in Zwitserland zit tussen al die bergen het hotelcomplex is vrij groot en heeft 4 restaurants waarvan 1 24 uur service heeft. De komende nacht worden we om 01.00 gewekt om naar de Bromo vulkaan te gaan en daar de zonsopgang mee te maken we zijn rond 11.30 terug en hebben dan een vrije dag en kunnen dan lekker aan het zwembad bijslapen.

4 bussen met nederlanders zitten in dit hotel.

Jan & Riet

Ray en Rob,

Als jullie dit lezen hebben jullie bij gunstig weer kunnen genieten van de zonsopgang op de Bromo, net een maanlandschap, toch?
Hoe is het jullie vergaan op de paarden richting Bromo?
Was het niet een beetje eng langs die hellingen?
Maar al met al een hele belevenis.

En dan morgen richting Kalibaru, Guesthouse Margo Utomo met zijn prachtige bloemen en planten en de vliegende honden die iedere avond komen eten.

In het restaurant horen jullie de Tokeh(gekko) die het Tokeh geluid laat horen het aantal naar gelang zijn leeftijd. (zit onder het dak)

Hebben jullie ook al de Tjitjak aangetroffen op de hotelkamer? (niet vangen zij eten de muggen op)

De koffie en cacao plantages zijn ook prachtig.

Indah, bagus.