rayenrob.reismee.nl

Borobudur en plateau van Dieng

Op deze dag vertrokken we om 07.00 uur uit het Hotel in Wonosobo dat ons zeer goed bevallen was vooraf werd ons medegedeeld dat dit hotel geen sterren had maar stijl en dat bleek ook want het hotel zag er mooi en warm uit. Alleen de afwerking daar kunnen ze in Indonesië nog veel van westerlingen nog veel van opsteken. Het hotel was in handen van een echtpaar en de vrouw was nog steeds aanwezig in het hotel echter haar man is reeds overleden en zij hadden vroeger contact met Prins Bernhard & Prinses Juliana ( zie foto) deze bezochten vaker Indonesië en de foto is destijds genomen op het eiland Samosir ( Sumatra). Ook zou er volgens onze reisleidster nog een niet erkende dochter van Prins Bernhard zijn hier op Java.

De eerste bestemming was vandaag het plateau van Dieng.

Het Diengplateau of Diëng is een complex van vulkanen op Midden-Java in Indonesië. Het complex bestaat uit 2 of meer vulkanen en 20 kleine kraters. Het plateau ligt gemiddeld op 2.300 meter hoogte. De hoogste pieken zijn de gunung (berg) Prahu (een stratovulkaan van 2565 meter), de Pakuwaya (een kegel van 2398 meter) en de Bisma (een kegel van 2365 meter)

In 1996 was de laatste uitbarsting van een vulkaan in dit plateau.

We bezochten hier het Dieng tempelcomplex vanuithet hotel met 3 kleine taxibusjes en ik zateen busje dat halverwege motorproblemen kreeg. Dechauffeur sprong uit het busje en hield een ander busje aan daarin zaten indon. vrouwen en zij moesten het busje verlaten ze hadden allerlei manden bij zich met boodschappen wij mochten toenin dit busje plaats nemen om onze reis te vervolgen.Bovenaan aangekomen stondhet temptelcomplex daarna gingen we door naar de krater waar zwavel omhoog kwam en als laatste het kratermeer met de verschillende kleuren deze ontstaan door o.a de diepte.

_________________

Borobudur

Hier kwamen we rond 13.30 uur aan we begonnen met de lunch in een nabij gelegen restaurant hierna werden we afgezet op de parkeerplaats bij de Borobudur. We liepen richting ingang waar onze gids klaar stond en moesten we een tempel kleed om doen hierop de afbeelding van de Borobudur. De gids vertelde ons het verhaal over de geschiedenis van dit wereldwonder.

Desa Tour

Toen we de borobudur hadden verlaten je mocht maar 15 min op de bovenste lagen rondlopen

stonden de paarden klaar met daarachter hangend een klein wagentje waarin 2 personen konden plaats nemen. We bezochten het dorpje dat vlakbij de Borobudur lag het inwonersaantal van dit dorp is 300.en hier kregen we ook een kleine rondleiding en zagen hoe zij leefden.

Riet & Jan

Ray en Rob,

Ik neem aan dat jullie je hand in de Stopa op de Borobudur hebben gestoken en een wens gedaan, deze kans komt niet vaak.
En nu naar Jogya, de stad met het bruisende jongeren uitgaansleven.
In de Jl. Malioboro veranderen bij zonsondergang de winkeltjes plots in allerlei gezellige eettentjes.
Willen jullie de sultan van ons de groeten doen, hij weet hier van, zeg maar van die vier belanda's.

Selamat jalan

Jan & Ans

Leuk de verslagen telezen , En de mooie foto`s
te zien. Onze dochter Lianne en haar man Ger zijn bij jouw in het reis gezelschap`,zag net een hele leuke foto
van hun in een wagentje (achter de kont van het paard)
Geniet maar van deze mooie reis

groetjes