rayenrob.reismee.nl

Bandung - Wonosobo

Zaterdag Bandung-Wonosobo

Wederom ging vandaag de wekker om 05.30 maar na 2 weken raak je er al weer aan gewend om zo vroeg op te staan het ontbijt was vanaf 06.00uur echter de ontbijt kok kwam pas om 06.30
Op het buffet stond wederom voor de liefhebbers veel indische gerechten maar ook toast en diverse soorten zoete broodjes.
Ook was er jam en hagelslag de hollandse kaas die zijn we nog niet tegengekomen in de hotels na het ontbijt vertrokken
we in kleine busjes richting het station in Bandung samen met de andere 2 fox groepen. De trein zou om 08.00 uur vertrekken
en we hadden gereserveerde plaatsen in de 1e klasse (vergelijkbaar bij ons met de 2eklas) in de trein konden we heerlijk zitten
en werden ook nog eens de ruiten gewassen voor vertrek. Toen de trein eenmaal op gang was gekomen konden we genieten van het
mooie uitzicht ook was het mogelijk om foto's te maken vanuit de deuropening want die stonden open wel goed vasthouden.;
In het begin van de middag kregen we onze nasi ramus of nasi goreng welke we eerder hadden doorgegeven wat we graag wilden
hebben.Er werd ook vandaag gezongen voor Jan ( 1van de 6) hij was 51 geworden vandaag.

In de plaats Kroya stapten we uit de trein en liepen naar onze foxbus die daar stond te wachten met onze koffers erin we
zetten koers richting Wonosoba een rit van 3 uur we hielden nog aan bij een plantage waar witte stengels werden geteelt die men
in de soep eet (zie foto's) het lijkt op mie.

Toen we bijna bij het hotel kwamen moest de bus plotseling hard op de rem en wat bleek er was een vrouw met kind die aan de vereerde
kant van de weg reed tegen de bus gekomen. De chauffeur met bijrijder snelden uit de bus maar gelukkig was het niet ernstig
wel moest de bijrijder achter blijven op de plaats van het ongeluk als een soort borg en alles ook nog eens voor het polisi bureau
De bus reed door naar het hotel en daarnas kon de chauffeur terug naar de plek om de zaak te gaan afhandelen.

Het hotel ziet er gezellig uit en is uit begin 20e eeuw.
Morgen weer een druk programms eerst naar het plateau van Dieng en de desa tour naar de Borobudur die weer helemaal toegankelijk is
na de vulkaanuitbarsting van een tijdje geleden