rayenrob.reismee.nl

Vrijdag Bandung e.o

Terwijl het in Nederland de warmste september maand in 100 jaar was zijn wij nu bijna 2 weken onderweg en vandaag hadden wij op het programma staan een bezoek aan een klein fruitmarktje en vervolgens de krater van de vulkaan. De dag begon dus alweer vroeg want om 07.30 zaten we al in de bus enkele deelnemers hadden besloten om niet deel te nemen aan de excursie want zij hadden al eerder een plantage bezocht. Bij de krater aangekomen stonden weer natuurlijk veel verkopers met hun spulletjes en afdingen was weer de normaalste zaak van de wereld. Robert zag een mooi uit hout gesneden aapje en besloot om deze mee te nemen nadat hij flink had afgewdongen zaten we 60% onder de vraagprijs.Het bezoek aan de krater duurde 45 min maar was tekort om helemaal naar de krater toe te lopen over het sterk afdalende looppad dus bleven we vooraan en hadden toch wat mooie plaatjes kunnen schieten. De busjes die ons van de parkeerplaats lager gelegen naar boven hadden gereden brachten ons ook weer terug daar naar toe. De volgende bestemming was de lokale theefabriek en daar kregen we uitleg hoe thee wordt verwerkt. Dit bezoekje sloten we af met het proeven van de beste soort thee cat.1 en kregen ook een doosje thee mee voor thuis.

Het volgende dat op het programma stond was een bezoek aan zwavelzwembad dichtbij gelegen Bandung hier konden we als we wilden een warme duik in nemen hier werd tevens de lunch geserverveerd. Toen we weer in de bus zaten werden we op een afgesproken plek samengevoegd met de andere fox groep die de Java-Bali reis onderneemt en degenen die naar het muziekschooltje wilden stapten in de andere bus wij zelf wilden terug naar het hotel om lekker in het zwembad en in de zon tot rust te komen.

Vanavond gaan we met kleine taxi's richting het centrum en worden onze koffers samen met de bus om 20uur opgehaald voor de reis naar Croya waar wijzelf met de trein naar toe reizen morgenvroeg.

Mary Godding

Hallo Raymond en Robert,

Het zwembad van dit hotel ziet er schitterend uit en dat zwavelbad kan ik ook wel gebruiken!
Jullie zitten nu geloof ik op de helft van al dit geweldigst.... Geniet er nog maar volop van.
Maar in Maastricht e.o. is het zeer aangenaam vertoeven.
Groetjes,

Mary