rayenrob.reismee.nl

Woensdag

Dinsdag avond laatste avond op Sumatra met een traditionele dansvoorstelling en etentje in een restaurant in de stad. Enkele mede reisgenoten mochten meedoen aan de voorstelling zo mochten ze muziekinstrumenten bespelen en ook mee dansen het hoogtepunt was dat ze op blote voeten gingen springen op gebroken porcelein.We sloten onze reis op sumatra af met het ontbijt op woensdag en gingen op weg naar het vliegveld in Padang. Op de luchthaven werden de koffers door de reisleiding afgeven en wij mochten gewoon inchequen paspoort was niet nodig. De bekende soap actrice Gigi Ravelli uit GTST was ook op het vliegveld zij reisde met ons mee naar Jakarta zij was net klaar met de opnames voor de single reis op Sumatra en ging terug naar NL. Op Java staat een andere bekende nederlander klaar voor de single reis op Java ( dit kon wel eens Gordon zijn). Na de vlucht kwamen we aan op Java en de luchthaven lag een half uurtje buiten Jakarta stad. De bus die we kregen stond er nog niet maar toen deze aankwam was iedereen zeer verrast want het was een grote blauwe nieuwe bus met grote letters FOX op de zijkant. De reizigers van krasvakanties die ook stonden te wachten waren er ook zeer onder indruk van.

Onze reisleider is een klein vrouwtje en ze spreekt zeer goed Nederlands en vertelde ons in de bus dat zij de komende 10 dagen ons gaat begeleiden door Java. Het worden zeer lange dagen en korte nachten.

Vanavond hebben we in het hotel chinees/japans gegeten met stokjes

De groepsfoto staat bij de rubriek foto's

Morgenvroeg gaan we het oude gedeelte van Jakarta bezoeken en reizen dan door.

Riet & Jan

Ray en Rob,

Zo, en nu op weg naar Bogor (Botanische tuinen en Buitenzorg), een plek waar de gouveneur woonde en waar ook de Nederlandse elite graag verbleef tijdens de koloniale tijd.
En dan via de Puncak pas met hun prachtige groene theeplantages naar Bandung, let op de rode bloemen er tussen, dit is om de ogen te beschermen van de pluksters.
Het muziekschooltje in Bandung is ook leuk.

Sampai bertemu lagi.