rayenrob.reismee.nl

maandag en dinsdag

Vandaag zo'n 300 km afgelegd en we vertrokken uit het hotel om 07.uur de eerste stop was om 08.00 uur bij een lokale school één van de velen die we tegenkomen op deze reis. Allemaal dragen de leerlingen dezelfde kleding en moeten soms tot 10km lopen om tot school te geraken. De busreis vervolgde zijn weg en we verlieten noord Sumatra en kwamen aan in het vruchtbaarste deel van Sumatra ( west) hier is de hoofdweg iets beter en het uitzicht is mooi.

De rijstvelden lagen er mooi bij en deze zullen wij morgen ook bezoeken. Het weer was vandaag iets minder want hevige regenval liet de rivier over zijn oevers treden maar wij hadden daar geen hinder van. Omdat het een lange reis was kwamen we pas om 17.30 aan in Bujol de plaats waar je de evenaar overgaat. Van hier was het nog 1 1/2 uur naar het hotel in Bukittingi. Een viersterren hotel maar dat is bij ons een 3 sterren het hotel ligt op een heuvel en heeft grote kamers maar er is weinig renovatie geweest in de laatste jaren. Wel hebben we vanavond heerlijk gegeten hier.

Nadat we vanochtend ontbeten hadden reden we met de bus richting het centrum van Bukittinggi hier ligt de Grand canyon van Indonesië het panorama uitzicht was mooi alleen het weer was zwaar bewolkt en er hing regen in de lucht. Na dit bezoek reden we de stad uit nadat we eerst geld konden halen uit de pinautomaat. De stad Bukittinggi telt 90000 Inwoners en men noemt hier de bewoners de Minkabouwen en omdat het hier tropisch is en heel vruchtbaar door de aanwezigheid van de 2 vulkanen worden veel soorten groenten-fruit en rijst geteelt. De rijstvelden die we tegenkwamen lagen er mooi bij en er werd hard gewerkt zo ook een boer die met een karbou zijn veld aan het omploegen was. De reis ging verder en we bezochten nog een woning/paleis van waar ooit de koning woonde.

Toen we terug reden kregen we een padang rijsttafel en het typische hieraan is dat het vooral koude gerechten zijn en met de hand worden gegeten. We kwamen rond 15uur terug aan in het hotel en hadden toen wat vrije tijd echter het regende.

Morgen vertrekken we richting Padang en nemen daar het vliegtuig naar Jakarta met Garuda Airlines voor ons 2e deel van de reis over het eiland Java.