rayenrob.reismee.nl

Sumatra

Gisteren zijn we vetrokken uit Kuala Lampur richting Medan ..het vliegtuig zou om 08.50 vetrekken maar we nadat we waren ingestapt en reeds klaar zaten voor vertrek konden we weer uitstappen om in een ander toestel onze reis te vervolgen. Met een vertraging van een 1 1/2 uur kwamen we aan op de kleine luchthaven van Medan. Daar werden we ontvangen door de reisleiding van fox.

We kregen een corset opgespeld en stapten in een kleine bus de groep bestaat uit 30 + 1 chauffeur + 1 pax voor de kofferservice. Na een rondrit door medan waar je ze ziet rijden op / naast of boven op de auto/ busjes. Bromfietsers met kinderen van onder de 10 is hier de normaalste zaak. Onderweg kregen we een heerlijke lunch ..de eerst indische rijsttafel.

de rit met de bus duurde tot 17uur in het hotel aangekomen werden de koffers naar de kamer gebracht en konden we nog een kleine wandeling maken in de buurt van het hotel waarna om 21uur het diner buffet werd geserveerd.

Om 07.00 vandaag moesten we onze koffers buiten de kamer zetten want om 08.00 zouden we vetrekken richting Samosir ( tobameer) . Daar zijn we nu aangekomen en is er weer internet aanwezig.

Op Samosir eiland verbleven we 2 nachten omdat internet niet wifi was maar 0.80 eurocent p/h/u en beperkt open was geen tijd gerhad.

Op Samosir verbleven we in het Toba Inn hotel het was een iets minder hotel maar de ligging was toper zaten wel veel muggen en insmeren hielp wel wat.. De eerste avond aten we in het hotel en was wederom heerlijk indisch en ze hadden speciaal ook frietjes gemaakt met mayo..

de zaterdag konden we uitslapen tot 08uur want de boot vetrok voor een excursie pas om 09uur

we bezochten een schooltje en de kinderen zongen daar enkele liedjes voor ons wij natuurlijk ook enkele klassiekers. Toen was er tijd om de meergenomen spulletjes aan hun te overhandigen en werd alles op 1 tafel gelegd. Wij hadden pennen, blokjes en zeepjes voor hun meegenomen en een petje van een wielerploeg (zie foto's).

Na dit bezoek gingen we na een traditionale batik dans en moesten enkele ook meedansen.Toen was het tijd voor de lunch alvorens nog eerst op honeymoonisland een frisse duik te nemen in het tobameer. De lunch werd geserveerd op de boot wederom heerlijke rijst, bami etcc... we voeren toen terug naar het hotel waar we nog wat vrij tijd hadden.

Eveline en nico

Hè boys!
We volgen alles van jullie,!
Vertel eens of jullie veel andere vogels horen en hoe het daar ruikt?? Lijkt me toch heel anders dan Ned. Of Spanje,,! Geniet!!

Nico

Hallo tuan's,
het dingetje dat jullie opgespeld hebben gekregen is misschien bedoeld om de rijsttafeleffecten te verbergen. Maar wees gerust, ik heb nu ook al 3 dagen of rijst, of mie of bami gehad en dat alleen maar om in stijl te blijven. Kijk maar niet teveel naar het rijgedrag daar, anders nemen jullie dat ook mee en zie ik mij al op het dak zitten. Leuke foto's op de site. Ik hoor wel wanneer jullie ruimte nodig hebben. Ik ga nu al langs de deuren om een bijdrage. Thuis alles oké.

Groetjes

Beppie en Nico.

Riet & Jan

Hallo Boys,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen in het land van de Toba-Bataks, jullie zullen onderweg wel genoten hebben van de prachtige natuur en het heerlijke fruit in Brastagi.
Waren de afdalingen naar het Tobameer niet eng?
Vergeet niet mee te dansen met de traditionele volkszang van de Bataks op het eiland, en vergeet niet de sjaal welke je wordt omgehangen weer in te leveren (grapje).
We horen van jullie.

Mary en Jean

Hallo Raymond en Robert,

Hoe bevalt de groep jullie?
Zijn er nog meer Limburgers bij?
Of Groningers...

Wisten jullie, dat jullie een school zouden bezoeken?
Schooluniformen ,doen ons altijd aan de belgische kostscholen denken.Fijn, dat het eten jullie zo bevalt!
Alleen, dat van het corset begrepen we niet zo goed!

Raymond

De afdalingen waren spectaculair zeker op wegen waar geen asvalt lag verder al diverse apen lasngs de weg gezien en de vogels horen fluiten net als in de rimboe ( voor de ouderen film van Tarzan)
helaas is de limiet bereikt voor plaatsing foto's

Bepnic

Ik heb je limiet verhoogd onder voorwaarde dat je de foto van de aap ook plaatst en ik bedoel wel een echte aap hé.
Heb je je parachute al af kunnen doen met al die afgronden links en rechts?
Hebben jullie nog iets opgestoken op die school of was de tijd daar te kort voor?
Al met al, geniet van al het moois.

Nico en Bep.